Loading color scheme

Budowanie społeczności na Facebooku od podstaw

Budowanie społeczności fanpagea

Jak od podstaw zbudować wartościową społeczność fanpage’a?

Jakiś czas temu na naszym blogu pojawił się artykuł pt. „Dowiedz się dlaczego nie polubię Twojej strony”, w którym poruszyliśmy tematykę budowania od zera społeczności fanów na Facebooku odradzając zapraszanie wszystkich swoich znajomych do polubienia naszej strony.


Artykuł możecie przeczytać TUTAJ
Dzisiaj chcielibyśmy powiedzieć Wam jak zdobyć pierwszych fanów, którzy będą fanami „nieprzypadkowymi” tzn. takimi, na których powinno zależeć Wam najbardziej.
Metod budowania społeczności fanpage’a jest co najmniej kilka, postaramy się napisać kilka słów o tych, które przynoszą najlepsze efekty w relatywnie krótkim czasie i możliwie najniższym kosztem.
1. Kampania reklamowa na polubienia fanpage’a

To jedna z najskuteczniejszych metod pozyskiwania nowych fanów. Jej najwiekszym plusem jest możliwość precyzyjnego dotarcia do osób, których zainteresowania pokrywają się z tematyką naszego fanpage’a. Koszt z jakimi musimy się liczyć za jednego pozyskanego fana będą bardzo różne i mogą wynosić od kilkunastu groszy do nawet kilkunastu złotych. W większości branż jednak spokojnie można przyjąć widełki pomiędzy 0,50zł a 2zł. Im popularniejsza tematyka i szersza grupa odbiorców tym mniejszy koszt pozyskania nowego fana. Nie bez znaczenia jest także forma samej reklamy i jej konfiguracja. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej sprawdzają się krótkie reklamy video.

2. Zaproszenie do polubienia NIEKTÓRYCH spośród naszych znajomych 😊 Metoda zupełnie darmowa, ale wymagająca wykonania pewnego rodzaju „analizy” swoich znajomych i przesłania zaproszenia tylko tym, którzy mogą być faktycznie zainteresowani tematyką naszego fanpage’a. Najprościej zadać sobie pytanie – „czy ten mój znajomy może być także moim klientem”? Jeżeli tak, śmiało można poprosić go o polubienie strony. Warto także zaprosić osoby, które będą wspierać Wasz biznes w inny sposób np. udostępniając regularnie Wasze treści.

3. Poszukiwanie fanów w grupach o tematyce podobnej do naszego fanpage’a. To dobra metoda, ale wymaga przestrzegania kilku reguł, przede wszystkim regulaminów jakie obowiązują w danej grupie. Warto zawsze zapytać administratora danej grupy czy nie ma nic przeciwko zaproszeniu członków tej grupy do odwiedzenia/polubienia fanpage’a. W dużych i popularnych grupach takie zaproszenie może być możliwe tylko jako usługa płatna, z której jednak czasami także warto skorzystać.

4. Remarketing.

To jedna z najlepszych i najtańszych metod na pozyskanie fanów. Niestety metodę tę mogą zastosować tylko osoby, które przed założeniem fanpage’a posiadały już stronę internetową. Jeśli jest to strona, którą odwiedzają nasi klienci możemy właśnie do nich (i tylko do nich) skierować odpowiednio przygotowaną reklamę zapraszającą do polubienia fanpage’a.

5. Niestandardowe grupy odbiorców (tzw. audience networks).

Metoda ta nie zadziała na samym początku, kiedy dopiero co utworzyliśmy nasz fanpage, ale jest doskonała jako uzupełnienie poprzednich metod wtedy, kiedy mamy już pewną wymierną liczbę fanów i chcemy ją stale powiększać. Za pomocą niestandardowych grup odbiorców możemy poprosić o polubienie naszego fanpage’a osoby podobne pod względem zainteresowań do naszych fanów lub np. osoby aktywne na naszym fanpage’u, które jeszcze go nie polubiły.

6. Pozafacebookowe działania online i offline.

Istnieje bardzo wiele sposobów na pozyskiwanie fanów zupełnie poza Facebookiem. Możemy robić to na swojej własnej stronie internetowej, w newsletterach email i sms lub „offline” np. zapraszając do polubienia fanpage’a klientów, którzy odwiedzają nasz lokal, lub kupują nasze produkty. Zaproszenie można przygotować w firmie naklejki na produkcie, wizytówki, zamieścić na ulotce reklamowej lub wyeksponować w formie np. rollup’a w naszym lokalu. Możliwości są ograniczone jedynie naszą wyobraźnią 😊

 

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, by działać prawidłowo, do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

  Zaakceptuj i zamknij to okno
EU Cookie Directive Module Information