Trendy, które zdominują świat marketingu w 2020 r.
Media społecznościowe są obecnie jedną z najczęściej wybieranych form marketingu, jednak ze względu na coraz większe nasycenie treści, również tych czysto reklamowych coraz trudniejsze staje się dotarcie do potencjalnych odbiorców.
Warto więc przyjrzeć się trendom, które wg prognoz podbiją świat marketingu w 2020 r. Zobaczmy więc, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę, aby osiągnąć sukces w social mediach w przyszłym roku.
1. Precyzyjny dobór grupy docelowej i obserwacja nastrojów.
Dla każdej firmy istotne jest zrozumienie, kto jest odbiorcą docelowym, jakie są jego potrzeby i jak zarządza czasem w mediach społecznościowych. Ważne jest więc, aby obserwować nastroje, czyli reakcje wywołane przez markę na portalach społecznościowych i tworzyć działania marketingowe mające na celu pobudzenie odbiorcy. Jedną z form tego typu działania jest analiza i planowanie swojej strategii marketingowej w mediach społecznościowych w oparciu o reakcje obserwatorów, a jak wiadomo nie od dzisiaj, algorytm Facebooka dodatkowo promuje właśnie te treści, które wzbudzają największą ilość naturalnych reakcji użytkowników.
2. Sprzedaż produktów za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Użytkownicy często korzystają z mediów społecznościowych w celu wyszukiwania produktów. Dlatego też wiele sieci społecznościowych poszerza swoją działalność o możliwość ich zakupienia. Instagram i Facebook są tego flagowym przykładem. Warto więc uruchomić sklep na Facebooku oraz korzystać częściej z kampanii typowo produktowych.
3. Nieustająca popularność wideo.
Bez wątpienia zaskakująca popularność krótkich form wideo będzie widoczna również w nadchodzącym roku. Treści wideo są bardzo cenne dla marek, ponieważ generują sprzedaż, budują silną świadomość marki i poprawiają interakcję z konsumentami. Dzięki ich zdolności do natychmiastowego przyciągnięcia uwagi filmy stały się doskonałym narzędziem promocji produktów i usług. Wideo to również forma treści, która jest bardzo mocno wspierana przez algorytm Facebooka i osiąga znacznie lepsze zasięgi (nawet te bezpłatne) niż inne formy.
4. Influencer Marketing.
Influencerzy już dziś mają duży wpływ na decyzje zakupowe użytkowników i stają się cennym wsparciem dla strategii promujących produkt. Pomagają w szczególności w zwiększeniu rozpoznawalności marki, jak i zaangażowania użytkowników.
5. Rzeczywistość rozszerzona i wirualna.
Rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR) to dwa tryby interakcji pomiędzy światem rzeczywistym i wirtualnym. Zwłaszcza rzeczywistość rozszerzona pozwala nanosić informacje cyfrowe na realne środowisko, tak jak w przypadku słynnej aplikacji Pokemon Go. Z kolei, rzeczywistość wirtualna, przy użyciu konkretnych aplikacji i urządzeń, przenosi nas do zupełnie innego środowiska niż to, w którym żyjemy, co pozwala zastosować zupełnie nowe formy promocji marek i produktów.
Nadchodzacy rok pokaże czy to właśnie te czy inne trendy zdominują świat marketingu w najbliższej przyszłości.