Masz fanpage na Facebooku? Musisz mieć Menedżera firmy!

Jeśli coś możesz robić lepiej i do tego całkowicie za darmo, to czemu z tego nie korzystasz?
Bez względu na to czy zarządzasz tylko jednym fanpage-m na Facebooku czy masz ich więcej, powinieneś „zaprzyjaźnić się” z narzędziem, które Facebook udostępnia całkowicie bezpłatnie i które pomoże Ci wiele rzeczy zrobić po prostu lepiej.
Menedżer firmy (Facebook Business Manager) to pewnego rodzaju obowiązkowe „must have” dla administratorów stron na Facebooku. Narzędzie to, mimo że coraz popularniejsze, to niestety często jeszcze niedoceniane i niewykorzystywane przez wiele osób, które wciąż zarządzają swoim fanpage-m z poziomu samego Facebooka, nie wiedząc nawet co tak naprawdę tracą.
Czym jest Menedżer firmy i w czym może Ci pomóc?
Narzędzie to dostępne jest pod adresem https://business.facebook.com, po zarejestrowaniu przy pomocy standardowego, osobowego profilu facebookowego otrzymasz natychmiast dostęp do całej mocno rozbudowanej platformy służącej do profesjonalnego zarządzania jednym lub nawet kilkudziesięcioma (i więcej) profilami biznesowymi, potocznie nazywanymi fanpage’ami.
Otrzymasz także możliwość tworzenia i zarządzania kontami reklamowymi, dostęp do menedżera reklam, szczegółowych statystyk dot. fanów Twoich stron (tzw. Audience Insights), a także możliwość wygodnego przypisywania partnerów, współpracowników czy agencji reklamowych do swoich zasobów biznesowych na Facebooku.
Przede wszystkim dzięki Menedżerowi firmy oddzielisz swojego prywatnego Facebooka od tego „nieprywatnego”. Powiadomienia z Twoich fanpage’y nie będą już pojawiać się w Twoim prywatnym Facebooku, będziesz także wygodnie komentować posty w imieniu swojego fanpage’a bez uciążliwej konieczności przełączania się pomiędzy kontem prywatnym a fanpage’em.
Najważniejszą jednak ze wszystkich korzyści płynących z posiadania Menedżera firmy jest dostęp do Menedżera reklam, z pomocą którego możesz wykorzystać w pełni system reklamowy Facebooka i Instagrama.
Bez Menedżera firmy i reklam masz do dyspozycji tylko klasyczne promowanie postów, z którego tak naprawdę w ogromnej większości przypadków nie warto w ogóle korzystać, gdyż narzędzie to ma bardzo ograniczone możliwości, a Twoja reklama trafia tylko do bardzo wąskiej i specyficznej grupy odbiorców, którą najprościej określić jako „klikam we wszystko co pokaże mi Facebook, ale na klikaniu moja aktywność na Facebooku i poza nim się kończy”.
Jeśli więc zależy Ci na tym, aby docierać skutecznie i bardzo precyzyjnie do odpowiednich osób na Facebooku, bez Menedżera firmy i menedżera reklam nie jesteś w stanie tego zrobić.
Jeśli chcesz skierować reklamę do osób, które wykonały określone czynności na Twoim fanpage’u lub na Twojej stronie internetowej, również będziesz potrzebować Menedżera firmy.
Zalet posiadania Menedżera firmy jest znacznie więcej, a czy są też jakieś wady?
Dla niektórych osób taką wadą jest konieczność zmiany nawyków i przywyknięcia do nowego „ekosystemu”, w którym poruszanie się na początku bywa problematyczne.
Obowiązkowe staje się także korzystanie z dwóch odrębnych środowisk – klasycznego Facebooka wtedy, gdy korzystamy z niego prywatnie i „biznesowego Facebooka” wtedy, gdy obsługujemy nasz fanpage.
Konieczna jest także instalacja dodatkowej aplikacji na urządzenia mobilne, gdyż po przeniesieniu swoich fanpage’y do Menedżera firmy znikną one także z mobilnej aplikacji Facebooka.
Wady te jednak szybko staną się zaletami, gdy przyzwyczaisz się do nowego środowiska i poznasz cały ogrom jego możliwości, a z czasem zobaczysz także, że rozdzielenie prywatnego Facebooka od swojego fanpage’a to tak naprawdę wielka wygoda, dzięki której zaoszczędzisz wiele czasu.
Docenisz to także wtedy, kiedy będziesz chcieć po prostu zapomnieć na chwilę o swojej pracy. Twój prywatny Facebook nie będzie Cię nią już zasypywał. Możesz spokojnie wyjechać na urlop, a zarządzanie swoim fanpage’em powierzyć pracownikowi lub przyjacielowi, przypisując mu odpowiednią rolę w Menedżerze firmy.
Jeśli Twoim fanpage’em zarządza agencja reklamowa lub freelancer, Menedżer firmy jest najlepszą możliwą i jedyną słuszną opcją. W takim przypadku to Ty nadal jesteś właścicielem i administratorem fanpage’a i konta reklamowego, a agencja/freelancer dostaje od Ciebie uprawnienia do zarządzania tymi zasobami, dzięki czemu wiesz zawsze jakie działania są podejmowane i ile Cię one kosztują.
Zanim jednak zarejestrujesz się w Menedżerze firmy warto poczytać i podszkolić się nieco z jego obsługi. Przygotowujemy właśnie aktualny, szczegółowy poradnik o tym jak krok po kroku założyć i skonfigurować Menedżera firmy oraz o tym jak korzystać z jego najważniejszych funkcji. Jeżeli chcesz dostać poradnik jak tylko będzie gotowy, napisz w komentarzu pod tym postem na naszym fanpage'u „poproszę poradnik” :)